پاک سازی محل کار و زندگی طبق فنگ‌شویی

مکن همنشینی به هر بدسرشت                          که دزدد ازو طبع تو خوی زشت

شوی از بدی پر ز نیکی تهی                               و زآن نبودت ذره‌ای  آگهی

چو خوش گفت دهقان صافی ز رنگ                  که انگور گیرد ز انگور رنگ ( هفت اورنگ ، عبدالرحمن جامی)

وقتی آثار عرفای بزرگ همچون مولانا، حافظ ، جامی و غیره را مطالعه می‌کنیم پی به درک شهود و درجه اشراق بی‌نظیر آنان می‌بریم که با پیشرفته‌ترین تکنولوژیهای امروزی بشر قادر به فهم و درک آنچه آنان بدان رسیده‌اند ، نیست  و پاره‌ای از آنان بر ما روشن گشته به مدد تحقیقات تکنولوژی روز و پی می‌بریم آنان چقدر برزگ بوده‌اند. پایه‌گذاران فنگ‌شویی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند و جالب است چه شباهت و وجه اشتراکی بین درک و شهود همه این بزرگان در اعصار گوناگون بوده است. از آنجائیکه هر مکان اعم از خانه ،‌زمین و یا محل کار که قبلا توسط دیگران مورد استفاده قرار گرفته و یا کارها و اعمالی که در آن انجام شده که شما از آن بی‌خبر هستید و اثرات انرژی آن کارها و اعمال در آن مکان باقی مانده است. زمانی که می‌خواهید وارد یک مکان جدید حتی نوساز شوید باید به انرژی‌های موجود درون آن توجه شود تا بتوانید هر انرژی که مربوط به گذشته در آن مکان است را پاکسازی کرده و محیطی متعادل و مناسب بدست آید. در فرهنگ ایرانی قبل از اینکه به خانه جدید نقل مکان کنیم ابتدا با آینه و قرآن و شعمدانی وارد خانه می‌شویم که نشان از مبارک نمودن آن مکان می‌باشد. پاکسازی طبق فنگ‌شویی را می‌توان از راه های مختلف انجام داد که برخی از آنها بیان می‌گردد.

  • استفاده از کاسه موزون در فنگ شویی: یکی از وسایل مورد استفاده در پاکسازی فضا و محیط کاسه موزون است. این کاسه ترکیبی از هفت فلز از جمله طلا، نقره ، مس، آهن ، قلع ، سرب و روی است که به ترتیب نماد خورشید، ماه، زهره ، مریخ ، مشتری ، زحل و عطارد می‌باشد. از ترکیب ارتعاشات صوتی فلزات مختلف انرژی‌های منفی و راکد، دفع و انرژی مثبت جایگزین می‌گردد. انرژی مثبت کمک به ایجاد صمیمیت افراد خانواده با یکدیگر و افزایش معاشرتهای دوستانه می‌شود. تقریبا ماهی یکبار خوب است از این روش استفاده گردد. روش بکارگیری از کاسه موزون جهت پاکسازی عبارتست از ابتدا در و پنجره‌ها را باز کرده تا هوای تازه و نور خورشید به داخل بتابد روشنایی چراغ‌ها و نور خورشید به همراه روشن نمودن عود باعث افزایش نیروی «یانگ» می‌گردد. این نیرو باعث از بین بردن انرژیهای مرده و راکد می‌گردد همچنین روشن نمودن شعله آتش اجاق گاز یا شومینه و جوشاندن یک کتری آب می‌تواند کمک بیشتری کند. بنابراین برای بکار‌گیری کاسه موزون ابتدا کاسه موزون را روی کف دست نگه دارید و با دست دیگر سه بار به چکش چوبی به کاسه صربه بزنید  و سپس چکس را به دور لبه کاسه بگردانید تا صدایی موزون با ارتعاشات طولانی ایجاد شود. پاکسازی را از قسمت در ورودی شروع کرده و در جهت عقربه ساعت در کل فضا انجام دهید. در تمام بخشهای خانه اعم از حمام و دستشویی ، آشپزخانه و همه اتاقها و هال این کار را باید انجام داد.
  • پاکسازی با نمک : قبل از اینکه با وسایل وارد مکان شوید تمام خانه اعم از قفسه ها ،کمدها و دیوارهای اتاق ها ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی را با آب و نمک تمیز کنید و هنگام خانه تکانی و تمیز کردن تمام لوازم را با آب و نمک پاکسازی کنید. بهتر است در جاهای تاریک خانه یک تکه سنگ نمک بزرگ را در آنجا قرار دهید.
  • پاکسازی با روغن : سوزاندن روغنهای پاک کننده مانند روغن پرتقال ، روغن گل رز، روغن گل یاسمین ، روغن اسطوخودوس به همراه پاکسازی با آب و نمک و همچنین روشن کردن آتش اجاق گاز یا شومینه بسیار تأثیرگذار است  برای روش سوزاندن روغن ابتدا در و پنجره ها را ببندید و بعد یکی از روغنهای مذکور را بسوزانید تا همه انرژیهای منفی و راکد را از بین ببرد. پس از چند ساعت که گذشت در و پنجره را برای ورود هوای تازه باز کنید.
  • پاکسازی بوسیله اسپری آب: …….
3 پاسخ ها
  1. دیبا
    دیبا می گوید:

    ممنون از مطلب خوبتون
    سوال درباره پاکسازی با آب نمک دارم.
    مگه نمک منفی رو جذب نمیکنه؟ پس وقتی با اب نمک منفی رو پاک میکنیم باز هم نمک تو محیط باقی میمونه و منفی ها رو جذب میکنه و همونجا هست کماکان… مگر بخوایم با آب بشوریم سطوحی که با آب نمک تمیز کردیم. درسته؟
    یا سنگ نمک در محیط منفی رو جذب میکنه ولی باید دور انداخته بشه.
    ممنون میشم پاسخ بدید این و از باب علم فنگ شویی

    پاسخ
    • Zohreh
      Zohreh می گوید:

      با نمک با آب نمک شستن انرژیهای منفی جذبش میشن باید بعد یا محیط را جارو یا کاملا بشویید اگر سنگ نمک دارید هر چند روز مقابل خورشید قرارش بدین تا پاک شود دوباره در محل داخل خانه استفاده شود بهترین جا در مرکز یا اپن آشپزخانه است

      پاسخ
    • Zohreh
      Zohreh می گوید:

      با نمک با آب نمک شستن انرژیهای منفی جذبش میشن باید بعد یا محیط را جارو یا کاملا بشویید اگر سنگ نمک دارید هر چند روز مقابل خورشید قرارش بدین تا پاک شود دوباره در محل داخل خانه استفاده شود بهترین جا در مرکز یا اپن آشپزخانه است

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *