انواع انرژی «چی» و اثرات آنها در فنگ‌شویی

آشنایی با انرژی « چی» را در مقاله‌های قبلی آمده است اما از آنجائیکه این انرژی انواع مختلفی دارد که در موقعیتها  و شرایط گوناگون کیفیت آن تغییر می‌کند بنابراین به توضیحاتی در خصوص اینکه انرژی «چی» که حیات بخش و مسرت بخش است و باعث سعادت می‌گردد گاهی تبدیل به انرژی منفی یا «شاچی» شده که برعکس باعث ضرر و زیان و ناراحتی و مانعی برای رسیدن به آرامش ، سلامت و سعادت خواهد بود.

  • انرژی «چی» مطلوب : یک انرژی کمک کننده برای سایر انرژیها که آزادانه جریان دارد. انرژیهای مساعد و خوش‌آیند و همچنین کمک کننده به رشد و افزونی است. در مکانهای پاکسازی شده ، وجود افراد پاک و مثبت‌اندیش به وفور یافت می‌شود.
  • انرژی «چی» نامطلوب : برخی مکانها و موقعیتها انرژی‌هایی را منتشر می‌کنند که باعث ایجاد مشکلات و ناراحتی و حتی بیماریهای جسمی و روحی افراد در آن مکان‌ها می‌گردد. مانند زندگی در نزدیکی گورستانها ، خرابه‌ها یا مناطق بجا مانده از جنگها و غیره
  • انرژی «چی » منفی : برخی مکانها یا وسایل و حتی تزئیناتی که در منزل بکار رفته باعث ایجاد انرژی «چی» منفی می‌گردد. مانند نگهداری گلهای خشک تزئینی ، اشیاء برنده مانند شمشیر و چاقو تزئینی ، بهم ریختگی و انباشتگی وسایل و لوازم شخصی و غیرشخصی، کثیفیها و آلودگیهای مکانها و غیره که این انرژیهای منفی بر سلامت روح و روان افراد آن مکانها تأثیر مخربی دارد.
  • انرژی «چی» راکد یا کند : اگر انرژی «چی» نتواند بطور آزادانه جریان پیدا کند راکد می‌ماند و تبدیل به انرژی مخرب یا « شاچی» می‌گردد این انرژی مخرب و راکد در مکانهای تاریک ، مرطوب ، انباریها که مدتها وسایل کهنه در آن مانده و جابجا نشده‌اند، باعث کندی  گردش انرژی در بدن افرادی که در آن مکانها زندگی می‌کنند ، می‌گردد. همچنین مشکلاتی از قبیل بدشانسی ، افسردگی ، بیماری‌های مختلف ، ایجاد مشکلات مالی و احساسی برای ساکنین این مکانها به دنبال دارد. اینگونه افراد ضمن اینکه انرژی « چی» یا نیروی انسانی‌شان تخلیه و به شدت کاهش می‌یابد ، باعث می‌گردد که نسبت به آینده بی‌توجه و فعالیت آنها نیز به شدت کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از ایجاد انرژی راکد تمیز کردن و تمیز نگهداشتن محل کار و زندگی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.
  • انرژی «چی » پرسرعت : معمولا انرژی «چی» بطور آرام و نرم در خطوط منحنی مانند حرکت آرام موج آب یا حرکت نسیم دلنواز می‌باشد  در حالی که انرژی مخرب مانند تیر نامرئی در طول خطوط صاف و مستقیم حرکت می‌کند. راهروهای باریک و طولانی یا جاده های صاف و حتی اشیائی که در یک ردیف قرار داده می‌شوند بر سرعت « چی » می‌افزایند. و باعث ایجاد ناامنی و عدم اعتماد به نفس می‌گردد. و مانع رسیدن انرژی مثبت «چی» به فرد می‌گردد. از اینروست که در چین پلهای عبوری را نیز مضرس می‌سازند.
  • انرژی «چی » برنده : هنگامی که انرژی «چی» به گوشه ای تیز برخورد می‌کند باعث حرکت دورانی گرداب‌گونه می‌شود که این انرژی در هر مکانی چه داخل ساختمان  یا خارج از آن می‌تواند بوجود آید. گوشه های تیز ساختمانها و زوایای وسایل مانند گوشه تیز میزها و تیغه های دیوارها داخلی ساختمان منجر به تولید انرژی منفی و برنده می کند که به تبع آن باعث بهم ریختگی انرژی فرد حاضر در آن مکان می‌گردد و این بهم‌ریختگی موجب سرگردانی و نگرانی در افراد می‌شود. اگر تمهیداتی صورت گیرد که این زوایای تیز پنهان شوند می توان از آسیبهایی آن جلوگیری نمود مانند نصب پرده ضخیم در پنجره‌هایی که مقابل زوایای تیز ساختمانهای روبرو هستند و یا استفاده از گل و گیاه برای پوشاندن زوایای تیز دیوارهای داخلی ( در صورت امکان با گرد کردن سر تیز دیوارها هنگام ساخت ) و استفاده از روبانهای قرمز بر روی زوایای میزها و یا پوشاندن آنها توسط گل و گیاه از آسیب آنان مصون ماند.
  • انرژی «چی » شخصی : نحوه گردش انرژی داخل بدن بستگی به گردش انرژیهای اطراف می‌باشد. گردش انرژی «چی» در بدن شبیه گردش جریان خون می‌باشد که دارای مراکز مهمی بنام «چاکرا» می باشد تعداد این چاکراها در هفت مرکز   در قسمت ستون فقرات انسان قرار دارند که با کانالهایی به اقصا نقاط بدن منشعب گشته است. این جریانات نامرئی انرژی که به همراه غذا وارد بدن می‌شوند بسیار فراتر از کالری و مواد مغذی است که انسان بصورت خوراک مصرف می‌کند. جالب است بدانید که انرژی نامرئی «چی» علاوه بر انتقال انرژی اطراف ، فکر ، ایده ، احساس، اهداف و آرزوهای فرد را نیز با خود حمل می‌کند. از اینروست که هر فکر و احساس و ایده و حتی کوچکترین اضطراب و استرس بطور مستقیم بر سلولهای بدن ما و تغییر فرکانس های در سطح کوآنتوم نیز می‌گردد.

بنابراین افراد با مثبت‌اندیشی ، مراقبه ، یوگا، عبادت ، ذکر اذکار آسمانی ،ورزشهای رزمی ، و غیره می‌توانند باعث سلامت و تنظیم فرکانسهای بدن خود شوند.تا از بروز هرگونه بیماری و ناراحتی ، عدم موفقیت و سعادت جلوگیری بعمل آید. البته تأثیر انرژی های اطراف و محیطی که فرد در آن زندگی می‌کند هم بسیار حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز است. همانطور که اگر بخواهیم یک درختی خوب رشد کند باید علاوه بر تامین آب و نور کافی در خاک مناسب هم قرار داده شود. انسان نیز اگر بخواهد موفق و سعادتمند باشد باید محیطی که در آن روزگار را سپری می‌کند دارای انرژیهای «چی » مطلوب  باشد از نوع فرم ساختمان از بیرون تا چیدمان داخلی گرفته تا معاشرت با افراد و همچنین نوع غذاهایی که فرد با آن تغذیه می‌کند و همینطور کیفیت آب و هوا و شرایط اقلیمی هم بی‌تأثیر نیست.

علاوه بر موارد مذکور نبایستی از انرژی های «چی » مربوط به گذشته مکانها و افراد که در آنجا زندگی می‌کرده اند و اثرات باقیمانده از آنان حتی قرنها غافل ماند . ساختمانهای قدیمی و یا مکانهایی که حوادث ناگوار در آنها رخ داده است. مثل چنگ، زلزله های مهیب و دیگر حوادث طبیعی اثراتی نامطلوبی از خود بجا گذاشته اند بدین منظور بسیار مهم و حائز اهمیت و ضروری است که قبل از سکونت در یک مکان از تاریخچه آن و وقایع گذشته و افرادی که در آن می‌زیسته اند ، مطلع باشیم و از طریق فنگ‌شویی و دیگر تکنیکها مبادرت به پاکسازی محیط از اثرات نامطلوب گذشته شویم. علم فنگ‌شویی به ما می‌آموزد که چگونه با استفاده درست از انرژی‌ها به فرد می تواند در پیدا کردن شغل مناسب  و برقراری روابط مطلوب در جوانب گوناگون موفق و در بهبود مسائل و مشکلات مختلف کمک نماید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *