منابع انرژی انسان

گفتم جام جهان بین به تو کی داد حکیم                         گفت آن روز که این گنبد مینا می کرد

…..

سالها دل طلب جام جم از ما می کرد                            وانچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد

آفرینش انسان به گونه ای است که بطور فطری در طریق تکامل قدم بر می‌دارد و برای طی طریق کمال ناگزیر است از منابع خاصی ارتزاق نماید. رزو روزی انسان فقط به خوراک و پوشاک ختم نمی‌شود و روزی زمینی برای رشد او کفایت نمی‌کند بلکه روزی آسمانی نیز برای انسان مقدر شده است و آن روزی٬ همانا حکمت و دانشی است فرازمینی که شکوفه های دانایی و خرد و آگاهی را بر درخت وجود می‌نشاند تا میوه آزادی و قدرت رویارویی با انحرافات را بچیند.

دانش بشر تا کنون به پنج منبع ومسیر عمده کسب انرژی پی برده است که عبارتند از : ۱- انرژی زمین : حاصل از چرخش هسته آهن مذاب زمین و میدان مغناطیسی که در اطراف زمین از قطب شمال به سمت قطب جنوب است. این انرژی دارای امواج حرکتی بوده و رنگ آن قرمز به قهوه‌ای می باشد.

۲- انرژی کیهانی : از کهکشان و ماورای آن نشاًت می‌گیرد و به شکل جریان آب و به رنگ طلایی است.

۳- انرژی جهانی : دارای حرکت دوار به رنگ نیلی است .

۴-انرژی تنفسی یا پرانیک : یا انرژی حیاتی است که توسط نفس کشیدن و دم و بازدم در بدن همه موجودات جاندار وجود دارد. پرانا، نیرویی است سفید، نقره‌ای رنگ مایل به آبی که بوسیله جذب اکسیژن در بدن ایجاد می‌گردد.

۵- انرژی طبیعی : مربوط به تغذیه و گوارش و روابط اجتماعی است و به دلیل تنوع بسیار به انواع رنگها دیده می‌شود.

غذایی که انسان مصرف می‌کند پس از گوارش در قسمتهای مختلف بدن جذب می‌شود بخشی از آن به گوشت و پوست و خون و استخوان و غیره و قسمت بلااستفاده بصورت ادرار و مدفوع و آخرین قسمت لطیفترین بخش خوراک است که تحت ‌تاُثیر ذیکر منابع انرژی تغییر و تبدیل می‌یابد و به نوع بخصوصی از انرژی که در نهایت به اشکال صوت ، قدرت نفوذ نگاه در چشمان و اندیشه که همه از جنس نور هستند تبدیل می‌شود. اولیای خدا پس از خوردن هر غذایی چنین دعا می‌کنند نعمت حق نور که از دعا هرچند کوتاه اما رمز بزرگی در دل دارد تبدیل ماده غذایی به نور و اندیشه برای رهایی از جهل و نادانی است.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *