فنگ شویی چاکراههای بدن

طبق کشف عارفان و سالکان و دانشمندان و غیره در آفرینش انسان خالق یکتا نیرویی از جنس نیرو و قدرت لایزال خود را بطور بالقوه در درون هر فرد قرار داده است. که از طریق چاکراهای انسان این نیروی درونی و قدرتمند با انرژی کیهانی در ارتباط است. انسان از این طریق انرژی لازم برای به کمال رسیدن، آرامش و سعادت را بدست می آورد. این انرژی و ارتباط آن با جهان هستی و کیهان میدان مغناطیسی را در اطراف هر فرد بوجود می آورد که به آن « هاله » می گویند. هاله دارای هفت لایه می باشد که سه لایه بیرونی در ارتباط با کیهان و هستی و سه لایه درونی مربوط به بدن انسان و لایه وسطی که رابط بین سه لایه بیرونی و درونی است. ارتباطات انرژی درون بدن با انرژی بیرونی از طریق چاکراها که مراکز انرژی بدن نیز هستند برقرار می گردد. که پاکسازی این چاکراها از طرق گوناگون از دوران باستان چه در تعالیم سرخپوستان آمریکا یا در چین باستان و همچنین ایران باستان و… تا اکنون و همچنین در تعالیم‌ آسمانی حقیقی ‌‌‌( آن تعالیمی که پیرو عشق است و بس و مانند آنچه جناب مولانا و حافظ بدان عاشق  و سرگشته شده اند، منظور نظر است.) انسان را در حالت تعادل و توازن قرار می‌دهد این تعادل و توازن به لطف حضرت حق گاهی با استفاده و کمک  از انرژی فیزیکی اشیاء ، مانند رنگها ، سنگهای خاص و گاهی با ذکرهای الهی برقرار می گردد. لازم به ذکر است بسته شدن یا عدم عملکرد مناسب هریک از این چاکراها مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند که عدم تعادل در این مراکز ( چاکراها) به عدم توازن میدان مغناطیسی در سطح کوآنتوم نیز تسری می‌یابد که باعث بروز بیماریها و در صورت شدت عدم توازن میدانهای مغناطیسی و تغییر فرکانس آنها در سطح کوانتوم بیماریهای شدید و لاعلاج را بدنبال دارد. که البته با ایمان داشتن به خود و وجود قدرت و توانایی خارق العاده که خالق بزرگ در نهاد همه ما به ودیعه نهاده است با دستورالعمهای ساده هم به پیشگیری و هم درمان آنها می توان پرداخت.

اولین چاکرا بنام «ریشه »یا ( مولادهارا ، Muladhara ) : این چاکرا  با عنصر خاک در ارتباط است و با رنگ قرمز مرتبط است و تحت تسلط زمین است .جایگاه این چاکرا در قسمت استخوان خاجی یعنی انتهای ستون فقرات قرار دارد. اگر گردش انرژی در حالت تعادل باشد میل به زندگی ، خودپرستی ، حب ذات و مادی‌گرایی ایجاد می گردد. و در صورت عدم کارکرد صحیح و عدم تعادل بصورتیکه اگر بیش از حد گردش انرژی داشته باشد موجب غرور ، خودخواهی ، پول‌پرستی و ظلم و ستم به دیگران می گردد و اگر  عدم تعادل در چرخش کند و آهسته باشد یا خلاف عقربه های ساعت کار کند سبب پوچی ، بی انگیزگی ، بی علاقگی به زندگی و میل به خودکشی ایجاد می شود و اگر شدت کند بودن زیاد از حد باشد باعث عقب افتادگی ذهنی و کودن شدن فرد می‌گردد. برای رسیدن به تعادل ، این چاکرا گوش سپردن به صدای طبیعت و نشتستن روی خاک و یا با پای برهنه روی خاک راه رفتن و استشمام بوی خاک و همچنین گوش دادن به موسیقی یکنواخت بسیار کمک کننده است همجنین استفاده از عطرهای گل میخک نیز به تعادل انرژی در این چاکرا مؤثر است.

دومین چاکراه «هارا» یا «سوادهیستانا» svadhistana : این چاکرا به معنای جهل و با عنصر آب و رنگ قرمز و نارنجی مرتبط است همچنین این چاکرا تحت تأثیر ماه است .و جایگاه این چاکرا در ناحیه پایین ناف ناحیه شکم بطور ی که کلیه اجزای داخلی مثل کلیه ، مثانه ، رحم و اندام تناسلی را در بر می گیرد. اگر چرخش انرژی در این چاکرا نرمان و طبیعی باشد . احساس امنیت ، شهامت ، آسایش ، جاه طلبی و خلاقیت را در فرد  ایجاد می کند و در صورت عدم تعادل در کارکرد این چاکرا باعث ایجاد رخوت ، سنگدلی ، تکبر و افسردگی می‌گردد. از آنجائیکه این مرکز مربوط به میل جنسی که قسمت جلو مرکز این چاکرا مربوط به میل جنسی و قسمت پشت این چاکرا مربوط به توان جنسی را مشخص می‌کند. از نظر ذهنی و روانی در ارتباط با جنس مخالف و میل به روابط زناشویی ، تولید مثل و لذتهای مشترک بین انسانهاست در صورت کارکرد سریع و چرخش بیش از حد انرژی در این مرکز فرد شهوتران و عیاش و فاسد و ولخرج می گردد و در صورت کارکرد کند و آهسته این مرکز ، بی میلی به جنس مخالف و میل به تجرد و خسیس بودن را ایجاد می‌کند در صورت بروز اختلال در دو سر مرکز انرژی چاکرا شخص همجنس گرا می‌شود. اینکه نقش فاعل یا مفعول را نیز ادا نماید بستگی به میزان و نحوه چرخش انرژی در دوسوی این مرکز دارد. اگر سمت جلو مرکز چرخش سریعتر باشد شخص فاعل و اگر در قسمت ستون فقرات یا پشت مرکز چرخش سریعتر داشته باشد شخص مفعول می باشد بطور کلی به دلیل اینکه هر مرکز دارای ذخیره حافظه می‌باشد عملکردها و کارهای منفی افراد در این مرکز ذخیره می‌شود. برای رسیدن به تعادل گوش نواختن به صدای پرندگان و تماشای آب زلال و مهتاب و گوش سپردن به موسیقی شاد و هیجانی می تواند عالی باشد. همچنین سوزاندن چوب صندل یا استفاده از عطر چوب صندل می تواند برای به تعادل رساندن این چاکرا اثر‌بخش باشد.

سومین چاکرا «شبکه خورشیدی» یا مانی‌پورا Manipura : این چاکرا به معنای شهر جواهر و با عنصر آتش و رنگ نارنجی کمرنگ ، زرد، سبز روشن مرتبط است. همچنین تحت تسلط خورشید می‌باشد . جایگاه این چاکرا در بالای معده و قسمتهای بالای شکم و دستگاه گوارشی و اندامهای داخلی از جمله کبد را دربر می‌گیرد. به لحاظ ذهنی بر توانایی و اقتدار و با قدرت منطق و تفکر ، سازماندهی تسلط دارد. اگر چرخش انرژی بیش از حد باشد شخص وراج و زورگو ، باجگیر و لات می‌شود و اگر کندتر از حد معمول بچرخد بحوصلگی ، کند ذهنی ، بزدل و ترسو بودن و بلاهت را در فرد ایجاد می‌کند. با مشکلاتی از جمله دیابت ارتباط مستقیم دارد. برای به تعادل رسیدن رفتن به میان مزرعه های گندم و گل آفتاب‌گردان و شنیدن صدای باد توصیه می‌شود در صورت عدم امکان می‌توان فیلم آنها را در صفحه‌های بزرگ تلویزیون تماشا کرد در اطراف این شخص میتوان تصاویری از این مناظر قرار داد. مصرف اسطوخودوس و یا استفاده از عطر آن می‌تواند مثمرثمرباشد.

چهارمین چاکرا «قلب» یا «آناهاتا» Anahata : به معنای صدای بی صدا مرتبط با عنصر باد و رنگ سبز و صورتی همچنین تحت تسلط سیاره زهره است. جایگاه این چاکرا در وسط سینه و هم سطح قلب و اندامهای مرتبط با سیستم گردش خون و سیستم ایمنی ، غدد لنفاوی و غده تیموس است. مولد عشق و عاطفه است در حالت معمولی هویت درونی شخص و درونگری را ایجاد می کند. اگر گردش انرژی در این مرکز بیش از حد باشد منجر به بی‌غیرتی و عدم‌تعصب ، تزلزل در عشق و بی‌ثباتی را سبب می‌شود. درصورت کند بودن چرخش انرژی منجر به مادی‌گرایی ،حسادت ، قساوت ، سنگدلی ، تندخویی و میل به قتل و کشتار می‌گردد. بیماریهایی چون فشار خون مربوط به عدم کارکرد صحیح گردش انرژی در این چاکرا می باشد.برای رسیدن به تعادل پیاده‌روی در فضای سبز در پارک و جنگل ، شنیدن موسیقی کلاسیک یا عرفانی و استفاده از عطر گل محمدی یا گل رز.

پنجمین چاکرا «گلو» یا «وی‌شودا» Vissudha : به معنای آغازین و رنگ مرتبط به آن آبی آسمانی ، فیروزه‌ای و عنصر مربوطه اتر است و تحت تسلط ستاره عطارد قرار دارد. جایگاه این چاکرا در قسمت گلو است که از نظر فیزیکی با ریه ها، اندام تنفسی، گلو ، نای ، حنجره ، زبان و پوست همچنین غده تیروئید و پاراتیروئید مرتبط است. درصورت تعادل در گردش انرژی در این مرکز از نظر ذهنی و روانی میل به ارتباط با سایرین ، لذت بردن از محیط کار و اطرافیان و حضور در اجتماع را در فرد ایجاد میکند. همچنین شخص علاقه مند به فراگیری علوم غریبه است. وقتی گردش و چرخش انرژی در این مرکز شدید باشد، شخص پرحرف و وراج می‌شود و با زخم زبان زدن و فحاشی و ایراد گرفتن مدام از دیگران و اطرافیان زندگی را بر خود و سایرین تلخ می‌کند. در صورت گردش وچرخش انرژی کند باشد باعث محافظه کاری بیش از حد ، درون گرایی ،افسردگی ، لکنت زبان ، گریز از جامعه و به شدت خجالتی و انزواطلب شده و شخص با نارضایتی از زندگی عمر را سپری می‌کند. برای رسیدن به تعادل می‌توان با دراز کشیدن  زیر آسمان آبی و گوش سپردن به صدای امواج بطور مصنوعی یا طبیعی و مصرف اکالیپتوس یا استفاده از عطر آن می‌تواند مؤ‌ثر باشد.

ششمین چاکرا « چشم سوم» یا اجنا Ajna : مقدسترین مرکز انرژی است و رنگ مرتبط با آن  نیلی و بنفش است و تحت تسلط ستاره مشتری و اورانوس است. و به هیچ عنصری وابسته نیست. جایگاه آن روی غده هیپوفیز و بین دو ابرو قرار دارد و با اعصاب جلوی سر چشم چپ، شنوایی و لامسه در ارتباط است. و این چاکرا از نظر ذهنی و روانی مرتبط با حافظه و اراده انسان است. در حالت تعادل مسائل را بطور شفاف درک می‌شود و همچنین مثبت اندیشی ، بخشایش و روشن بینی مادی و ماورایی در شخص افزایش می‌یابد و فرد قادر به برقراری ذهنی با دیگران یا تله‌پاتی می‌باشد. در صورت عدم تعادل پذیرش باورهای خرافی و تحمیل عقاید دیگران در فرد را بوجود می‌آورد.همچنین باعث ضعف بینایی  و حافظه ضعیف می گردد . درصورتیکه گردش انرژی در این مرکز زیاد باشد کینه جویی ، خشم ، نفرت ، دیدن اشباح و ارواح و اجنه ، تصمیم گیری عجولانه و میل به فالگیری و کنجکاوی بیش از حد را موجب می گردد. در حالت گردش کند انرژی در این مرکز باعث چشم شوری ، بی قیدو بند بودن ، بی خیالی ، بدون فکر برای آینده در فرد را ایجاد می‌کند. برای رسیدن به تعادل این چاکرا به تماشای آسمان تیره و پرستاره همچنین مصرف عطر گیاه نعنا و یاسمن برای تعادل بخشیدن به این چاکرا توصیه میشود.

هفتمین چاکرا « ساهاسرارا » Sahasrara : به معنای نیلوفر هزار گلبرگ گاهی به رنگ سفید درخشان و طلایی و گاهی به رنگ بنفش پررنگ و اناری مرتبط است. همچنین به چاکرای تاجی نیز معروف و با روح انسان در ارتباط است.تحت تسلط کیوان (زحل ) و نپتون است. جایگاه این چاکرا در مرکز فرماندهی بدن و به غده پینه‌آل در مغر مربوط می‌شود و با اعصاب کل بدن در ارتباط مستقیم قرار دارد . در حالت تعادل شهود و شعور بالا، خلاقیت و نوع‌دوستی را تقویت می‌کند در صورت عدم تعادل باعث خیالبافی ، غرور و کبر در انسان می‌گردد. در حالت عادی و چرخش انرژی متعادل در این مرکز شخص معنوی، علاقه مند به بهبود اجتماع، بخشنده و بزرگوار و معتقد به حوزه های کیهانی است و در صورت چرخش سریع انرژی در این مرکز افزایش تمایل به ساحری ، جادوگری ، ارتباط با اشباح و ارواح و موجودات غیر ارگانیک یا مدیوم قوی با تسلط شدید بر اشخاص دیگر است در صورت چرخش کند انرژی در این مرکز بی اعتقادی به خداوند، تنگ نظری و بی‌اعتنایی به مابعدالطبیعه و مذهب و دارای فلسفه مادی‌گرایانه و منطق خشک و بازاری ( سوداگرانه ) است. برای رسیدن به تعادل قرار گرفتن در جای ساکت و سکوت اختیار کردن و همچنین رفتن به کوه و بالا رفتن از آن و یا تماشای آسمان بعد از باران و دیدن رنگین‌کمان و همچنین مصرف کندر نیز باعث تقویت این چاکرا می‌گردد.

لازم به ذکر است که دلایلی که باعث می‌گردد که تنظیمات گردش انرژی در این چاکراها بهم می‌خورد که بسان کدهایی در ذهن آدمی از دیرباز ممکن است باشد از آنجائیکه ذهن انسان در هر ثانیه میلیونها واحد اطلاعات را از اطرافش دریافت می‌کند. ولی ذهن انسان تنها قادر است در هر ثانیه فقط بیست واحد آن را پردازش نماید. این اطلاعات از اطرافیان فرد و محیطی که در آن قرار دارد ، می‌باشد و حتی اثرات اعمال و افکار نیاکانش هم بر روی وی مؤثر است بنابراین همه ما نیاز داریم که مدام به پاکسازی ذهن از اطلاعات منفی و مخرب بپردازیم. بنابراین پاکسازی جسم همزمان با پاکسازی روح زمانی امکان پذیر است که ذخیره انرژی «پرانا» (یوگا) یا همان »چی» در فنگ شویی چینی و یا انرژی کیهانی بنام مینا یا مهنا یا مانا در ایران باستان در بدن افزایش یابد و ناخالصی‌ها و رسوبات کانالها خارج شود و گره‌های تعلقات و وابستگی ها بطور کامل باز شود. که عقده‌ها یا گره‌ها می‌تواند بیانگر تعلقات شخصی و دنیوی و مادی شخص و یا مربوط به اطرافیان و حتی نیاکانش و یا در ارتباط با حالات روانی و عاطفی و احساسی وی باشد که در صورت عدم پاکسازی به بروز بیماری منجر می گردد بهرحال انقباض جسمی و فیزیکی در بدن منجر به انقباض روحی می گردد یعنی دیگر لایه های یا بدنهای لطیف تر نیز دچار انقباضاتی می‌شوند که ارتعاشات قویتر را در خود نشان می‌دهند و انرژی حیاتی ظرفیت  بیشتری پیدا می‌نماید. استفاده از اذکار الهی ، انجام یوگا، انجام هنرهای رزمی  از راه های پاکسازی ذهن و چاکراها می باشد.

9 پاسخ ها
  1. دایی زاده
    دایی زاده می گوید:

    خیلی جالبه که مطالب سایت اصلی فنگ شویی ایران رو به اسم سایت خودتون انتشار می دید و فکر می کنید کسی متوجه نیست اگر فکر می کنید به نام فنگ شویی ایران می تونید کار کنید و سوء استفاده کنید سخت در اشتباه هستید

    پاسخ
    • Zohreh
      Zohreh می گوید:

      نکنه مکتب فنگ شویی مال شماست مثل اینکه اگه سایتی دارین خودتون از سایتهای دیگه برداشتین منم کلی کتاب خوندم با مباحث مختلف و بطور زیر بنایی و کاملا تحقیقاتی فنگ شویی را آموختم البته استادی هم داشتم البته نه تو ایران براتون متاسفم لطفا همه مقاله های منو بخونید بفرمایین اونا رو از کجا آوردم آدرس دقیق بدین لطفا.

      پاسخ
      • افسانه
        افسانه می گوید:

        سلام میشه یه شماره یا اسم پیج بذارین که بشه باهاتون ارتباط برقرار کرد.چون گفتی استاد داشتی میخواستم بدونم چه تاثیری تو زندگیت داشته و اینکه چقدشو عملی کردیو ی سری سوال ممنون

        پاسخ
  2. افسانه
    افسانه می گوید:

    سلام میشه یه شماره یا اسم پیج بذارین که بشه باهاتون ارتباط برقرار کرد.چون گفتی استاد داشتی میخواستم بدونم چه تاثیری تو زندگیت داشته و اینکه چقدشو عملی کردیو ی سری سوال ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *